Auckland- was en herpak dag - Reisverslag uit OTAHUHU, Nieuw Zeeland van nienke - WaarBenJij.nu Auckland- was en herpak dag - Reisverslag uit OTAHUHU, Nieuw Zeeland van nienke - WaarBenJij.nu

Auckland- was en herpak dag

Blijf op de hoogte en volg nienke

10 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, OTAHUHU

Vanmorgen hijsen we ons weer in korte broek en shirts met korte mouw‎. Met 25 graden, een strak blauwe lucht en een luchtvochtigheid van ruim 80 pct zijn we weer terug in Auckland. We doen het rustig aan vanmorgen. De wasvrouwen zijn al vroeg in touw met de witmakers om de zweetsporen te laten verdwijnen als sneeuw voor de zon. David heeft een afspraak in Town om mee te doen aan een enquette over telecommunicatie en daarmee usd 100 te verdienen. Ronald en Dirk moeten hoog nodig hun lange baarden bij laten werken bij de barbier. De dames blijven thuis om naast de was op de e-readers de nodige virtuele bladzijden om te slaan en zo hebben we allemaal onze tijd nodig om ons vandaag voor te bereiden en te herpakken voor de dagen die komen gaan. Er liggen twee knoerten van passagiersschepen in de haven van Auckland bij de cruiseterminal. Goed voor de stad en de economie! Het valt op dat er veel trucks dwars door de stad rijden met hun containers op de nek op weg naar de containerterminal midden in de stad. Er is een heel nieuw gebied bijgekomen rond een van de jachthavens in Auckland. Jachten tot een miljoentje of 20 zien we hier liggen. Het hele gebied rond het oude havengebied is omgetoverd tot uitgaansgebied met talloze eettentjes en pubs en de fishmarket is hier ook. Zelfs oude olieopslagtanks worden gebruikt als "filmdoek" om films op te projecteren. Vijf jaar geleden toen ik hier was voor de trouwerij van David en Robyn bestond dit hele gebied nog niet! 's middags lopen we nog een rondje tussen de koeien in een van de parken dichtbij huis en doen we nog een aantal boodschappen. Boer David brengt zijn landgoed weer op orde. Het gras wordt gemaaid, de zaadjes voor de sperziebonen, spruiten en bruinebonen worden ‎gepot en bewaterd. Alles groeit hier zo bizar snel. ‎We eten met elkaar hier thuis en de laatste plannen en reserveringen voor de komende dagen worden gemaakt. We zijn klaar voor de reis over het Noordereiland.