Kaikoura en Jona en de walvis - Reisverslag uit Kaikoura Suburban, Nieuw Zeeland van nienke - WaarBenJij.nu Kaikoura en Jona en de walvis - Reisverslag uit Kaikoura Suburban, Nieuw Zeeland van nienke - WaarBenJij.nu

Kaikoura en Jona en de walvis

Blijf op de hoogte en volg nienke

07 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Kaikoura Suburban

"Je komt elkaar wat eerder tegen in een bed van 1.40 meter breed" zei Nienke en dat is de quote van deze morgen. Wakker worden in een heerlijk schoon bed en huis is erg fijn en na een warme stevige douche en al een graadje of 25 op de veranda zijn we weer helemaal klaar voor een nieuwe dag. David is en blijft toch Mr Booking.com want het hele zuidereiland heeft hij als account manager onder zijn hoede gehad met uitzondering van Christchurch en Queenstown, dus de meeste accomodaties heeft hij meerdere malen bezocht en uiteraard (her)kent iedereen hem. We zijn klaar voor een ontbijtje. De kaas, ham, eieren, honing en fernbrood‎ laten we ons welgevallen en we spoelen door met een sinasappelsapje. We rijden het stadje in om even wat shopjes te bekijken en vervolgen onze reis naar Whale Watch. We zijn er op tijd en zien bij aankomst dat er een kleine kans op zeeziekte is aan boord. We krijgen instructies voor we aan boord gaan. Het water is super vlak en onze boot doet zo'n 45 km per uur. Normaal gesproken blijft een walvis ongeveer 45 tot 60 minuten onder water en komt dan al spuitend weer boven drijven om z'n longen gedurende 15 a 20 minuten te verversen en dan een laatste hap adem te nemen, z'n rug te laten zien en dan z'n staart omhoog om vervolgens naar de diepte te verdwijnen. We zien vandaag twee walvissen op twee verschillende plekken - echt geweldig! Wat een ervaring! Als echte paparazzi klikken we foto's en snorren de filmcamera's. Als toetje varen we terug tussen ongeveer 600 dolfijnen die hun show opvoeren. Fantastisch! Genoeg opwinding voor de hele dag. Later in de namiddag doen we het rustig aan en laten we de indrukken op ons inwerken en halen we boeken, kindles en‎ e-readers tevoorschijn. We lopen naar het strand hier vlakbij en zien een enorme zeeleeuw/hond - maar onze aanwezigheid doet hem schrikken en hij loopt terug de zee in en zwemt weg. Langs de kustweg spotten we nog meer zeehonden. Het was een super dag!

• 07 Maart 2016 - 02:17

Peter:

Zo, dat is echt gaaf zeg! Prachtig