Another day in paradise - Reisverslag uit OTAHUHU, Nieuw Zeeland van nienke - WaarBenJij.nu Another day in paradise - Reisverslag uit OTAHUHU, Nieuw Zeeland van nienke - WaarBenJij.nu

Another day in paradise

Blijf op de hoogte en volg nienke

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, OTAHUHU

Credits to Dirk Visser
Na een heerlijk nachtje dromen wordt het 25 februari. Ronald maakte zijn eigen remake van "Gone in 30 seconds": Zijn eigen auto en een van de vrachtwagens werden gestolen‎, dus badend in het zweet wordt hij deze ochtend wakker.

De mannen ‎gaan deze ochtend naar "Balle Bros" een uienboer hier in de Auckland regio op zo'n 30 minuten rijden. Dit bedrijf verwerkt jaarlijks ongeveer 20.000 tons uien waarvan zo'n 60pct naar noord west europa wordt verkocht. Vrijwel alle lading gaat in containers via Antwerpen en Rotterdam waar Mooy Logistics (Ronald zijn werkgever voor de enkeling die dat nog niet weet) de containers oppikt en voor de verdere afhandeling zorg draagt. Het is leuk om te zien hoe de uien aangeleverd worden in grote vrachtwagens en vervolgens verwerkt worden, geselecteerd en verpakt in kleine zakken van 20 kilo voor de "Asian Pacific markt" en in grote 1 mt big bags en kratten voor de europese markt. Dit bedrijf werkt voornamenlijk met nederlandse verpakkings machines omdat de nederlanders hier in voorop lopen volgens Simon en Kathy die ons rondleiden door de fabriek en enthousiast vertellen over hun bedrijf. Een zeer interresante en leerzame ervaring en een "must see" als je zo dichtbij in NZ zit.

De dames vermaken zich inmiddels in een van de outlet shoppings centers en uiteraard worden er weer wat schoenen, jurkjes, hoeden, petten en damescorsetten gekocht voor de immer uitpuilende kasten thuis!

Na de lunch worden de strandspullen gepakt en racen we in twee auto's naar een van de vele stranden die Auckland rijk is‎. We stranden in Waitawa regional park met zeldzaam mooie uitzichten in een bijna onnatuurlijk blauwe zee en ploffen neer om een duik te nemen, alleen wisten we van te voren niet dat het laag water was, dus zakken we tot onze knieen weg in de blupsie. Dat is dus niet helemaal wat je van een "duik in zee" verwacht, dus pakken we onze spullen op om een paar kilometer verder op een vrijwel leeg strand de vogels en schelpen gezelschap te houden. Daar konden we heerlijk zwemmen. Als ware rimpelsaurussen besluiten we rond half zeven op huis aan te gaan, waar we afsluiten met een BBQ in de tuin.
Robyn ontvangt drie berichten van vrienden die haar op TV hebben gezien bij een van de "rescue programma's", maar er rijdt blijkbaar een dubbelganger rond in een van de ambulances van Auckland, want wij konden haar niet spotten. Onze luiken vallen rond tien uur dicht.

• 25 Februari 2016 - 22:34

Jeannette :

Leuk dat we jullie mogen en kunnen volgen !
    Geniet van en met elkaar!
    Big Hug van ons beide.